Kedves Látogatónk! Az oldal cookie-kat használ a magasabb felhasználói élmény érdekében. A weboldal használatával elfogadod a cookie-k használatát. (Részletek az Adatvédelmi Szabályzatunkban.) Rendben
Termékek Menü

Mit egyen és igyon a kismama?

Mit egyen és igyon a kismama?

Első gyermekedet várva talán nem is gondolnád, hogy ezentúl sokkal jobban oda kell figyelned a táplálkozásodra. Nem árt utánanézned egy kicsit mit ehet, ihat egy kismama és mit nem.

A világhálón sok mindent lehet olvasni, amik egy része igaz, de másik része viszont nem, így jobb, ha ezek olvasása mellett megkérdezed orvosodat is, hogy ő mit ajánl.

A terhesség ideje alatt azért sem mindegy mit eszel, mert már nem csak magadra kell odafigyelned, hanem a pocaklakódra is, aki általad jut vitaminokhoz, és fontos tápanyagokhoz, melyek segítik fejlődését. Nézzük hát, mi az, amit szabad és mi az amit kerülj el a babavárás ideje alatt.

Természetes, hogy megnő az étvágyad, de az tévhit, hogy kettő helyett kel enni, mert a babának nincs szüksége annyi kalóriára mint egy felnőtt embernek.

Kezdjük azzal, hogy mosatlan zöldséget, gyümölcsöt semmikor ne egyél, még akkor sem, ha nem vagy terhes, de várandósan legyél sokkal körültekintőbb.

A nyers húst egyáltalán nem javasolt fogyasztani, tehát ha sushi (nyers halla vag yhússal készült) és beefsteak rajongó vagy, ezektől sajnos egy rövid időre el kell búcsúznod. A halfogyasztását sem ajánlják az orvosok, de mivel magas az Omega3 tartalma, ami jó a baba szervezetének mértékkel lehet enni halat is. De inkább tonhalat, pontyot, ezeknek alacsony a higanytartalma.

Felejtsd el a gyorséttermi kajákat is, ezek semmiképp nem hasznosak babád szervezetének, de a tiédnek sem. A túl sok szénhidrát is káros, szóval sajnos ha csokiimádó vagy, most egy kicsit kevesebbel is be kell érned. Túlsúlyossá tehetik az újszülöttet, ha túl sok édességet, cukros üdítőt, és magas szénhidráttartalmú ételeket fogyasztasz terhesen.

Több vasra, cinkre, kalciumra és folsavra lesz szüksége szervezetednek. Ezek hiánya különféle rendellenséget okozhatnak a magzatnál. A cinkszükséglet például 50%-kal is megnőhet. Ezt dióval, teljes kiőrlésű gabonafélékkel, zöldfőzelékkel tudod bevinni.

Folyadékpótlásra a legjobb a csapvíz. Az ásványvizek tartós fogyasztása nem egészséges, mert akár túl is adagolhatod a szükséges vitaminokat. Cukros üdítők helyett fogyassz természetes gyümölcsleveket.

Mi a helyzet a kávéval és a teával?

Bizonyára ez a téma foglalkoztatja leginkább a legtöbb kismamát, hiszen rengetegen szeretik a kávét és a teát is. Jó hír, hogy szakemberek szerint mértékkel fogyasztható mindkettő. A mérték nagyjából két csésze kávéban mérhető naponta, de vedd figyelembe, hogy a kávék koffeintartalma eltérő lehet. Teából is kb. háromszor két deci megiható naponta. Válthatsz koffeinmentes kávéra, teára, de azt tudnod kell, hogy valamennyi koffeint ezek is tartalmaznak, tehát a mértékletesség itt sem árt. Mivel a kóla is rengeteg koffeint tartalmaz (a szénhidrátról nem is beszélve), ebből is jó, ha kevesebbet fogyasztasz.

Na és az alkohol?

Az egyik olyan téma, amiről rengeteg cikk olvasható az interneten. Régebbi írások azt javasolják, hogy semmilyen mennyiségben ne fogyasszon a kismama alkoholt, de újabb kutatások szerint is jobb kerülni. A terhesség utolsó trimesztere a legveszélyesebb időszak a babára nézve. Az alkohol fogyasztása növeli a halva születések és vetélések kockázatát. Ezen kívül az akolholt fogyasztó mamák gyermekei nagyobb eséllyel mutatnak szellemi és növekedési visszamaradást, viselkedésproblémákkal küzdenek.

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog Blog (főoldalra mehet)